Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe is het heelal ontstaan , wat was er voor de big bang

  • Soenen Paul

    Toffe, interessante internetpagina over het heelal…heel compact en toch heel informatief…Goed gezocht hoor..

    Je reactie vind ik heel leuk en by the way ..heb gekeken naar je website http://members.lycos.nl/gerriksan/links.html…gewoon de max hoor…Echt, zo'n mensen met dergelijk enthousiasme en doorzettingsvermogen bewonder ik…

    Echt fantastisch…

    Groetjes,

    Paul,¥ Lotje ­­¥ schreef:

    >

    >

    >

    >

    > http://www.xs4all.nl/~wjsn/anw22.htm

  • ¥ Lotje ­­¥

    je heb vast de verkeerde website voor je liggen :D want wat je schrijf is niet van mij haha…Zotterik( ies da gin Bels? ;) )

  • Paul Soenen

    Sorry hoor, ik dacht echt dat die van jou was…toch bedankt voor de url link..

    Groetjes,

    Paul,¥ Lotje ­­¥ schreef:

    >

    > je heb vast de verkeerde website voor je liggen :D want wat

    > je schrijf is niet van mij haha…Zotterik( ies da gin Bels?

    > ;) )

  • khalil. m

    ik weet niet of jullie hier aan wat hebben.

    over de ontwikkeling van de universum en de geboorte van en mens volgens de koran.

    http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php

  • Soenen Paul

    Jazeker, het is heel interessant ; heb gekeken op de website…In feite hebben we het allemaal over hetzelfde…Ik heb enorm veel respect voor religie…Ga de opgegeven webpagina grondiger uitpluizen en in mijn blog over cosmology verwerken…Hartelijk bedankt voor je bijdrage,

    Vriendelijke groeten,

    Paul Soenenkhalil. m schreef:

    >

    > ik weet niet of jullie hier aan wat hebben.

    > over de ontwikkeling van de universum en de geboorte van en

    > mens volgens de koran.

    >

    > http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php

  • khalil. m

    EN paul heb je er wat aan gehad die link van mij

    en klopt dat volgens jou wel (wat er allemaal op staat op dat site).

  • Soenen Paul

    Ik neem alle theorieën ernstig…Het zijn theorieën…Niks is ooit helemaal bewezen…Godsdienst (religie) en wetenschap hebben het over hetzelfde onderwerp…Hun benaderingen verschillen…Ja, ik heb er iets aan gehad…In mijn cosmology weblog zal ik het er nog wel over hebben …heb ook al de boedhistische cosmology besproken in mijn weblog…Ik haat taboes…khalil. m schreef:

    >

    > EN paul heb je er wat aan gehad die link van mij

    > en klopt dat volgens jou wel (wat er allemaal op staat op dat

    > site).

  • Math

    Je zult wel gelijk hebben Bert, maar mijn vraag is heel simpel:

    waar toets jij je wijsheid aan. Eeuwig is lang maar waarschijnlijk niet zo lang als de tijd dat het huidige heelal bestaat. Je haalt hier slechts 1 dimensie aan, namelijk tijd. Er zijn misschien wel 8 of 9 dimensies waarvan wij het bestaan niet eens kennen. Dus eeuwig is slechts een indicatie die ook weer begrensd is.

    Je ontykomt er niet aan dat vroeg of laat filosofie en wetenschap elkaar tegenkomen en er samen ook niet meer uitkomen.

  • Gillian Gailliaert

    Voor de oerknal bestond er niks, geen ruimte noch tijd.

    Opeens, door een onverklaarbare gebeurtenis kwam er een oneindig fel en warm licht punt. Het heelal wat we nu kennen zat in een ruimte kleiner dan een atoomkern. Een fractie van een seconde later ontstond de Big Bang waarna tijd kon verstrijken en ruimte kon uitdijen. Misschien is het moeilijk voor te stellen maar dat is het ook als je je eigen afvraagt wat er achter een zwart gat zit. Toch zal er ongetwijfelt iets achter zitten.

    Gillian Gailliaert,

    Havo 5 Student

  • CG

    november 2008

    Hoe is het heelal ontstaan….

    er moest en zou een knal hebben plaatsgevonden voordat dat ontstaan zou

    (lijkt mij niet perse nodig…)

    Meestal gelooft men veel verhalen niet als het gaat om ontstaan en herhaalwijzes

    veel taboe ontkenwijzes gaan gelden..meters robotachtige rekenformules

    gaan gelden die vaker niets te betekenen hebben wat voor sommigen dan

    aanleiding is om af te haken ..knal moest het zijn geweest vb..als ruimte leeg

    moet zijn oa dan ontstaat een knal strijd om wegwerken ontstaat dan wel

    weg is iets dan wel,,herhaalwijzes ontstaan weer..dat wel..

    dag nacht verschil werking opnieuw was ook een knal ging gepaard met knal

    wijze was wel mens en stier..in deze tijd..duideljke wijze werking die dan weer

    vergeten wordt vb het is daarna onbekend..

    Leven weg uit de ruimte..ruimte is er altijd al geweest..verschil van tijden

    werkingen gebruikswijzes ontstaat verleden heden..

    Vsker heden vlucht naar ruimte als doel indien werkingen uitwijzen dat men ahlier

    niet op goede weg is,,uitvlucht willen verwerken altijd doel en verfraaien zich dan

    hoger voelen strijd aanbinden ..met bestaande omdat dat dan foute boel is reden

    Later tijden als ruimte leeg is is het duideljker hoe het ontstaan van een wereld

    begint..en weet dat ronde aarde zwevende is..er zijn door de tijden heen

    ook andere vormen geweest heden zgb kunstmanen extra s..luchtschepen

    om aarde heen..men wilde rust ruimte..toch terugkeer aarde als doel daarna..

    Vraag hoe is het heelal ontstaan

    vermoedelijk wordt dan stilgestaan bij leegte er is niets ..dat komt in diverse tijden voor,,een enkele ster als laatste was er dan vb..

    ALs grotere delen wereld verdwenen is oude wereld vb dan ontstond leegte

    dan is er bewustwording dat er lege donkere ruimte is als verschil..

    Hoe ontstaat dat …vermoedelijk ook,,ontkenwijze het mag nooit leeg zijn vb..

    opgeruimd zijn vb..wat wel moet vooral hedendaagse tijd van losgeslagen

    fanaten die op eigen houtje alle mogelijkheden wel gebruiken gekickt leven

    herhaalstructuren zijn talirjke men bevuild de ruimte vaker helaas.voorheen ook tijden geweest dat dat voorkwam..

    Welke teksten het meest aansprekende zijn zal verschillen per mens achtergrond

    en tijd waarin iemand leeft..Vaker is het zo dat men er niets bij voorstelt ook

    (kindleven van 1 jr stelt zich niets voor bij wat het ziet waarneemt ect..wijzes

    en onbevangen spontane leegte vullen van een gedachte..moet gelden vb.

    dat noemt men dan onbevangen leven dat open staat ergens voor ,wat daarna vaker niet het geval blijkt te zijn..als men verschillende verhalen teksten heeft.dat zal altijd wel het geval zijn..

    In ieder geval knal reden is dat er daarna iets weg is soms weer wel is

    heeft verschillende effecten doelen gehad verschillende tijden ,want dat valt wel

    op lege ruimte en knal verband..dan is er iets weg..ster verstopt verderop

    Waarmee men aan de gang gaat ect is volgende aarde omdat men grotere menesn was reusformaat te grote mensen is wel gebleken alles wijst daar wel op.

    Als dat weg is dan ontstaat later weer leven formaat zoekende tochten daarna.

    Dit omtrent heelal ontstaan en knal verbanden.

    Het geheim blijkt vaker ook doel omdat men te gemakzuchtige levens heden

    is allesvernietegende doelen achternajaagt om zelf als winnende doelen

    over te zijn..soms om die logica alleen er is lege ruimte..dan ziet men wel verder

    vb..veel mensen reconstructues verbanden daardoor daarna ontstaan die wijzes

    wel op hoogte zijn heden alles is achterhaald heeft nadelen ..die blijken heden.