Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leven in de ruimte

  • André Tak.

    Hoi Bennie,

    Ook zo vreselijk gelachen om de ellenlange antwoorden ? En hoe simpel is het antwoord !

    De kans dat er op andere plekken in het heelal leven zal zijn is erg groot.

    Miljarden sterrenstelsels en trijarden zonnen met daaromheen planeten ? natuurlijk is er ergens anders leven.

    Hoe het er uit ziet ? geen idee. De kans dat we er mee te maken krijgen ? Kan morgen al gebeuren. Kan ook nog een milioen jaar verder gebeuren.

    Kunnen wij het bereiken. Onbemand wellicht al binnen tientallen jaren met nieuwe technieken. (als we al zo'n planeet vinden) Bemand ? nu nog voor zeer lange tijd onmogelijk !

    Ik denk dat er leven bestaat. Ik denk ook dat jij en ik die ontmoeting bij lange na niet gaan meemaken.

    Al die verhalen hierboven klinken (niet) intressant en zijn bedoeld om dit wel te zijn. Een vorm van geleuter dus.

    Sterkte met het lezen van die onzin.

    Groet van André Tak.

  • Aspen

    Hopelijk kunnen we door onze moderne technieken meer van ons sterrenstelsel en het mogelijke leven gaan zien.

    Hopelijk leren we nog wat van andere melkwegstelsel in de nabije omgeving van ons stelsel.

    Ik verwacht niet dat wij uit ons eigen melkwegstelsel gaan reizen, omdat dit gewoonweg bijna een mensenleven duurt om heen-en-terug te reizen.

    Wel verwacht ik dat we op een of andere manier contact gaan krijgen met andere beschavingen d.m.v. onze moderne technieken. Wanneer dit gaat gebeuren, is uiteraard niet geheel bekend.