Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

heeft het heelal massa

  • moriah

    hoi,

    ik heb een vraag.

    1 heeft het heelal massa? ja ik weet er zijn sterren en melkwegstels enz. Maar ik bedoel waar er geen melkstels staan. IS daar massa?

    hopelijk kan 1 van jullie mijn vraag beantwoorden.

  • danja

    Hoi Moriah.

    Wat word er dan nu met massa bedoeld,materie?

    groet Danja

  • danja

    nou mriah het ziet er niet naar uit dat verder iemand reageerd.jammer dat hier zo weinig geprikt word.als ik logisch probeer na te denken is mijn idee,waar geen materie is,is geen massa….maar zou er niet overal materie zijn??ik bedoel…dan wel geen sterren of pla neten,maar wel superkleine deeltjes dus toch massa…hetzij veel minder?of zit daar die donkere energie,antimaterie…die antizwaartekracht is die misdchien tot gevolg heeft dat het heelal steeds verder uitdijt?naar wat ik heb gezien en gelezen hebben ze die donkere materie nog niet echt kunnen bewijzen?wel staat vast dat het heelal nog steeds uitdijt.zijn op dit prikbord professionele sterrenkundigen aanwezig?zou ik leuk vinden…groetjes danja

  • danja

    gebieden met weinig tot geen materie worden ook wel vacuum genoemd….maar de vraag is dus nog steeds….is er niet veel meer dan wij kunnen waarnemen??

  • danja

    ik bedoel ook,zwaartekracht en elekrtische velden zijn niet van materie,maar ze zijn er wel.op atomair nivo is materie ook niet massief..daarin bestaat ze uit ver uit elkaar zijnde deeltjes die in de lege ruimte trillen.de wetenschap komt wel steeds verder,wie weet wat we in de toekomst nog ontdekken! ( of de mensen na ons dan) zeg mensen,ik hoop dat hier eens wat meer geprikt gaat worden!respectgroet danja.